måndag, november 20, 2006

Länge sen jag plockade blommor

Och skrev i min blogg. Förlåt.

Sen förra inlägget har allting varit som vanligt och inget extraordinärt har hänt, vad jag kan minnas.

Sen började det roliga på fredagen. Jag fick äntligen tag på en vinterjacka som jag var nöjd med. Både utseende och funktion duger för en sådan kräsen person som mig. Rabatt fick jag också så det kan knappt bli bättre.
Efter det åkte jag hem till mamma och hälsade på. Hon hade skaffat en riktigt risig kolonilott i Ystad. Så nu har jag eventuellt ett vår/helg/sommarjobb. :)
Lördagen börjades tidigt med att låna mammas bil och köra till simrishamn och hälsa på båten. Den stod lite snätt och alla stöttor var "oskyddade/okilade". Så vi spenderade en timme med att slå i en massa kilar, staga upp och till slut lägga på en extra pressenning.
Efter det körde vi till Sjöröd för att leka skogsmulle. Pionjärspåret togs in och vinterförvaras nu på vinden. Vinden i det andra huset isolerades lite enkelt temporärt. Vi BAR upp bryggan för egen hand och en massa andra grajjor som ledde till att jag har haft extrem träningsvärk idag.

Jag hade en "riktig" labb i skolan där vi skulle trycktesta en träbalk och räkna på dess elasticitetsmodul osv.
Vi satt även kvar lite och skrev på våran villan villan graj som ska lämnas in imorgon bitti.


För övrigt måste jag nog säga att jag är emot dödsstraffet. Även om det är någon som har varit med och dödat en sjuhelvetes massa andra människor såsom Saddam Hussein.
Jag vill ha ett samhälle liknande star trek's. Där ingen lider av matbrist eller slåss på grund av makt/tillgångar. Teknologin har utvecklats så pass att de inte behöver döda de som ändå gör det. De som är väldsamma är medicinskt sjuka och botas därefter. Star Trek lever förvisso i en diktatur om jag inte har helt fel. men men...