torsdag, november 23, 2006

Varför slänger människor saker som är hela?

Idag har jag upptäckt att det har slängts en hel del saker som egentligen inte borde ha slängts... Videoband från estonia... Och en bärbar dator som jag numera har på skrivbordet här bredvid mig.

Det enda felet på datorn var att strömknappen var sönder så man måste starta den med en skruvmejsel.

Har vi verkligen kommit till ett samhälle där saker inte är värda någon eftertanke/reparation. Utan det är så enkelt/billigt att slänga gammalt och köpa nytt?
Är det bara jag som har bytt ut en display på min mobil? det verkar som om alla andra slänger den gamla och köper en ny istället för att skruva upp och byta ut det trasiga?

Jag ska väl egentligen inte klaga eftersom jag tjänar pengar på att sälja begagnad elektronik som jag hittat...

1 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Slit och släng har väl länge varit ett etablerat ledmotiv för den tid vi lever i idag. Kom ut ur garderoben, shaggo!

09:48  

Skicka en kommentar

<< Home