torsdag, januari 04, 2007

Lasermannen

Jag har börjat läsa "Lasermannen - en berättelse om sverige" av Tamas Gellert. Den är ärtt så bra och allmänbildande tror jag. Fast det märks ju ändå att han har lagt in en massa av sina egna politiska åsikter...
Det mest negativa är att det är en tjock pocketbok med väldigt små bokstäver. Om jag inte var närsynt innan så lär jag bli det efter denna boken. Jättejobbigt. Jag funderar på att gå till biblioteket och låna någon med större bokstäver.

Nåväl. Det kan väl klassas lite som dagens i-landsproblem.

För övrigt har jag bara vaknat och ätit frukost idag.

Gårdagens kväll spenderades bland annat tillsammans med Håkan och köttfärslimpan. Den var god. Synd att man bor själv så att man inte kan laga sånna goda saker oftare...
Sen var jag hos Moberg nån timme och tog en öl och jäste framför TV:n.
Det är skönt att ha två veckors semester. Mycket skönt.