lördag, december 30, 2006

Läsa

Idag har jag läst ut boken om Cornelis Vreeswijk. En tjock men ändock lättläst bok som inte var lika sorgsen som den andra boken jag läst om honom. Om jag inte minns fel hette den boken helt enkelt "Vreeswijk" och var skriven av någon Carlsson. Den som vill får slå upp det på t.ex. www.bibliotek.se . Som f.ö. är en riktigt bra hemsida.

Jag började istället att läsa på Franz Kafkas bok Processen. Den verkar riktigt spännande efter första kapitlet... Det jobbiga var att förordet var på 45 sidor och handlade mestadels om K's liv och personlighet och grajjor. Så jag hoppade över den efter 10 sidor.

Imorgon är det nyårsafton och jag har inga speciella planer för hur den kvällen ska bege sig. Det blev ingenting hemma hos Johan på dfacketian. Så nu är valet här eller hemma hos Ix. Nåväl. Vi blir väl ändå inte så många... Funderar på att sluta dricka. Vi får se.

Håller även på att rita och räkna på en bastu som ska byggas i Sjöröd. Har inte kommit fram till särskilt mycket men det kommer. Den kommer att bli sjukt snygg. Det vill jag lova! Ska publicera en första cad-ritning när tiden kommer...

Saddam är död. Enligt aftonbladet, expressen och sydsvenskan iaf. Jag har väl ingen anledning att misstro vad de säger. Dödsstraff är inte bra. Kom på ett sätt att reparera människorna istället.
Satsa pengar på forskning så att människan kan få oändligt med energi, mat och material. Det hade nog inte tagit bort krigen helt och hållet. Men på god väg. Frågan är om de rika dirrektörer som tjänar pengar på energi, mat och material hade tillåtit det hela. Frågan är om staten hade börjat beskatta det...
Efter vi har kommit så långt så borde vi satsa på att utforska rymden.
Och, jösses, vad jag har stora planer för den här planeten. Gör mig till ledare äver människorna så kommer det att lösa sig! Jag lovar.
Och om ni inte gör mig till ledare frivilligt... grraou...


Nu borde jag äta något annat än godis...

1 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Snälla Bamse...

08:52  

Skicka en kommentar

<< Home