måndag, oktober 23, 2006

"Fåglar som är gamla har en egen skog"

Det händer inte särskilt mycket. Varken i mitt liv eller i världen. Jag har i princip knappt varit utomhus sen i fredagskväll (när jag var på fest).

Denna läsperioden har jag ett schema som kräver frihet under eget ansvar... Jag är helt ledig varje måndag och fredag. Antingen kommer det att bli långhelg varje helg eller så kommer jag försöka att sticka in och plugga.

Jag har förresten kanske hittat en bom till min båt. Det är en kille i Tollarp som skulle ha någon liknande sak liggandes. Hoppas bara den passar och han inte vill ha allt för mycket pengar för den.
Borde även bygga ett litet skjul till båten så att man enklare kan arbeta på den i vinter. Och så mår den väl bättre när den slipper lasterna från snö och all kondens som bildas...

Går i köpa dator tankar... Det jag behöver är nytt moderkort, minne, cpu och grafikkort. Står i valet mellan Socket AM2, 939 eller Johans dator (som är en 939)...
Största skillnaden mellan AM2 och 939 verkar vara minneshastigheten. Fast den verkar inte skilja sig särskilt markant förrän man kommer upp i de stora prisklasserna (som vanligt). Johans dator är väl okej men den är begagnad och "saknar" grafikkort. Dock får man med en hårddisk.

1 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Sälj skiten.

14:45  

Skicka en kommentar

<< Home