onsdag, oktober 18, 2006

Arbetslös

Jaha... Nu har visst den borgerkliga regeringen fått för sig att slopa bidragsgrajjen (eller vad det nu var subventioner) för att bygga hus... Jag skulle vilja se dom lyckas med att minska arbetslösheten med hjälp av sån taktik.
Detta kommer ju att resultera i att det byggs färre hus... Vilket resulterar i att jag kommer ut färdigexaminerad byggingenjör (om två år) till en arbetslöshet där jag inte får någon hjälp alls. Jag kommer säkerligen att resultera som städare...

Får verkligen hoppas att jag inte blir sjuk heller. För då är det verkligen kört...

De ska ju även ta bort bidragen som de ger till skånetrafiken vilket kommer att resultera i att ett pendlarkort kommer att stiga brutalt mycket.

Och sen ska de (tvärtemot vad de sa innan valet) SÄNKA studiebidraget...


Tja, allt det här är väl på planeringsstadiet och politiker kan ju få för sig att ändra saker när som helst hur som helst...
JÄVLA IDIOTER!

P.S. jävligt mycket politik i detta inlägget. Men eftersom jag knappt har skrivit om det innan så är det väl kanske på sin plats. Förresten så kan vissa uppgifter vara lite felaktiga... D.S.


Jag vet vad jag röstade på. Vet du?