måndag, oktober 02, 2006

AMD XP 1800+

En sådan fungerande dator hittade jag i återbruksrummet idag... Själv sitter jag ju på en XP 2200+... Folk har alltså börjat slänga så bra grajjor att de kan matchas med mina egna...

För er som inte vet vad återbruksrummet är så kan jag berätta att det är ett sorts grovsoprum endast för elektronik. Där kan man hitta allting från fungerande bastuaggregat till sånna häringa datorer... Jag brukar gå in i det rummet och kolla vad som finns. Om jag hittar någonting någorlunda bra så brukar jag ta upp det på mitt rum och testa det... Sen försöker jag kränga det så dyrt som jag bara kan. Så, någon som vill köpa en dator? Den saknar DDR minne och hårddisk. Men resten ska fungera!

Matematisk statistik känns extra tung just nu... Det känns som om jag har missat jättemycket i mitten på hela kursen. så det är lite svårt att binda samman sakerna.