måndag, september 25, 2006

Dikt

Ja, fjolla som man är så var jag tvungen att ta lite längre tid på mig när jag bajsade idag. Och ni vet väl vad som händer när man bajsar för länge... Inte? Jo! Man kommer på halvtaskiga dikter på väldigt taskiga nödrim.
Dock blir de så roligt efteråt att man inte kan slänga den...

"I huset på Sjöröd
där kornknarren bor.
Där är vi i sjönöd
med syster och bror.

Vi snickrar och målar
ett hål i vår mark.
Där lägger vi pålar (red. an. bajs)
när viljan är stark.

Och jag, jag bestämmer
och det gör du med.
Och allt som vi känner
nu hugger vi ved.

En tunna vi byggt
som man badar i.
Den bubblar så snyggt
när vi sitter i.

Så kasta din baddräkt
och hoppa i sjön.
Från bryggan vi byggt, fräckt
jag hör inget stön.

Ett spår i vår vildmark
där brukar vi gå.
Och åker en stock, snabbt
det kan vi väl få?

När vi tar sista steget
på vår karriär.
Vi minns stora skägget
som var så kär!"

2 Comments:

Blogger Tuffeuffe skrev...

Du är en sjukt sjuk människa! :-D

20:37  
Anonymous Anonym skrev...

Är det nya Sjörödssången eller? De ville ju ha en sån. Du får sätta lite noter till bara! :) // Emma

17:51  

Skicka en kommentar

<< Home