söndag, september 24, 2006

Helgen

Det började med pizza och mys hos Johan, samma kväll blev det två öl på en korridorsfest på vildanden... Sen gick jag hem och lade mig...
På lördagen åkte jag till Ystad och lånade bilen för att åka till Simrishamn och leka med båten... Jag lekte med båten och på kvällen blev det pizza och två öl...
Söndagen började tidigt då jag var tvungen att sticka och låna nyckel till Skansen (där våran båt ska stå i vinter)... Sen kom Anna och vi skulle ut och segla... Storseglet hoppade ur våran mast hela tden så vi bestämde oss för att fixa fallet till 606:an istället... Efter två timmar kom vi ut från bryggan... Sen spenderade vi en timmes segling i allt för svag vind... :) Så det blev väl totalmisslyckat på ett lyckat sätt.
När vi kom tillbaks så låg Moberg på våran båt och vi började tömma henne och ta av masten och sånna grajjor. Så nu ligger där bara ett tomt skelett i vattnet där borta... Jag är lite orolig för masten eftersom vi bara la den i maststället med rännan uppåt och lite ivägen för de andra mastarna... Hoppas ingen blir arg och slänger ner den eller den inte blåser ner... Förresten så åt jag och Moberg en hamburgare först...

Nåväl, så efter allt detta (sköna och avslappnande) tidslöseri, så har jag varit ute och sprungit idag... 3km plus sträckan dit och tillbaks... så säkerligen 4... :)