torsdag, augusti 31, 2006

Skoltrött efter tre dagar?

Kan man bli det? Detta känns som en sådan termin då man bara kommer ta 10 av 20 poäng... Den kommer å andra sidan fyllas av andra saker såsom: fester, vänner, TV, musik, öl och kvinns.
Eller är det hela bara en invänjningsperiod... Ungefär som för ungdjävlarna här utanför?
Jag hade ju sovmorgon i morse... Tills de jävlarna väckte mig klockan 8... Bajs...

För övrigt vet jag nu vad jag ska göra när jag får 14000kr över... http://sydsvenskan.se/lund/article181312.ece

Och vem är det egentligen som döper alla vindkraftverk?

En sån här dag när jag har lite tid över och inte bara sitter här för att slippa plugga så kan jag ju ta för mig och berätta lite om min båt.

Det är en Nordisk folkbåt byggd i furu på ekspant. Jag och Daniel Moberg köpte den i Mars -06 ungefär. Sen dess har vi gjort mestadels underhållsarbeten såsom: måla om kölsvinet, måla om innertaket, täta några sprickor i duken, lacka bommen, rostskydda och måla motorfästet, skrapa friborden invändigt och olja in dem m.m.
Det är mycket arbete med en träbåt och jag antar att det är därför som de är relativt billiga. Dock kostar ju arbetet en hel del också...
Vi har tyvärr inte hunnit att segla så mycket i sommar för Daneil jobbar ju bara hela tiden och jag vågar inte gå ut själv. Jag kan ju egentligen inte segla... även om jag kan det egentligen och det inte är så svårt...
Båten i sig är ca: 7,68m lång, 2,2m bred och har en mast på ca: 11 meter. Den väger sammanlagt ca: 2 ton och just våran båt har tre sängplatser. Vi har dock planerat att bygga om så att vi får en dubbelsäng i fören och då blir det fyra kojjer. Men sånna arbeten kostar då man måste ha virke, skruv, olja och plugg i bästa kvalitet eftersom de ska tåla vatten utan att rosta/mögla nåt.
Båten ligger nu i Simrishamns småbåtshamn och läcker kontinuerligt. Inte särskilt mycket men dock lite vid akterspegeln hela tiden. Det är detta som vi tänker försöka fixa till så fort vi har fått upp henne ur vattnet.
Båten hade inget namn när vi köpte henne från simrishamns segelsällskap men vi tog reda på vad den hette från början och kallar henne för det; Martina.