måndag, augusti 28, 2006

Skånepartiet

Igår fick jag reklam från skånepartiet... Intressant läsning. Man undrar om det verkligen är seriöst...
Att i partiprogrammet seriöst ha punkt fyra:

4. Islam
Islam är en hemsk vidskepelse, oförenlig med demokrati, jämställdhet, och humanitet och som motverkar vetenskaplig och ekonomisk utveckling. Samtliga riksdagspartier främjar islam, som inom ett par decennier kommer att bli väljarmajoritetens ståndpunkt om ingenting görs. SSP vill helt avlägsna islam från Skåne. Den som inte vill avlägga trosbekännelsen ”Jag tror på Skåne och inte på islam, skål” och då skåla i lättöl, får flytta härifrån.


Jag är inte den som brukar tacka nej till en skål, men... Jag är inte heller den som brukar orka med att sätta mig in i politik särskilt mycket, men...

Att de sen också skriver:

Alla utom rasister uppmanas därför att rösta på Skånes Självständighetsparti (SSP)

Tillåt mig småle...

2 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Islamister är inte kloka, det kan jag hålla med om. Men skånepartiet är ju inte klokt på samma grunder.

Ateist, javisst! Sen får folk tycka vad de vill.

17:49  
Anonymous Anonym skrev...

Kan tillägga att det nog inte finns en enda religion som är särskilt klok. Kanske buddism eller nåt sånt mys i så fall. Bara så ni inte tror att jag bara är ute efter just islam, jag hatar alla religioner nästan lika mycket!

17:50  

Skicka en kommentar

<< Home