tisdag, februari 12, 2008

Båtblogg

Jag tänkte berätta om en liten folkbåt. Båten heter Martina. Hon läcker... I lördags var herr Moberg och undertecknad och försökte täta henne. Vi beslöt oss för att göra det rejällt och plocka av akterspegeln och laga allt...
Det blev mörkt så just nu hänger det en akterspegel på svaj i två skruvar kvar...

Jag tror varken ni, jag eller någon annan kan förstå hur mycket jobb vi har tagit på oss. Usch och fy. Och nu ska Herr Moberg åka på skidsemester i Italien på fredag. Och jag ska vara ute i skogen hela påskveckan... Det är alltså bara 11 veckor kvar till sjösättning minus 2 veckor som vi är borta. Alltså 9 veckor kvar. Det kommer inte gå.

Menmen. Större under har skett förr...


Jag sitter och lyssnar på Billie the vision and the dancers. Det är ganska soft. Imorgon ska jag förhoppningsvis börja med exjobbet och få ihop en tidplan och skriva klart allting. Jag vill komma ut i yrkeslivet även om tanken skrämmer mig litet.

2 Comments:

Blogger Gwen skrev...

Hur är läget, jag har skaffat blogg. Du måste länka till mig för jag har länkat till dig! Min är äckligt seriöst och med hög ambitionsnivå...dessvärre. Kan jag aldrig få göra något totalt kvaddat? Och jag är ledsen för att Martina läcker...men alla kvinnor läcker då och då, det vet du väl..; )

11:39  
Blogger Gwen skrev...

Och..ja..adressen är http://gwen.bloggsida.se

11:41  

Skicka en kommentar

<< Home