onsdag, februari 06, 2008

En trasa, båt och en blog

Jag tänkte, idag, skriva om något som berör oss alla. Hygien.
Då tänkte jag börja med det däringa fenomenet att hänga trasan på vattenblandaren (i lekmansterm kallas "blandaren" för "kran"). En trasa innehåller väldigt många bakterier. Faktiskt så använder mattematikerna trasans bakterieinnehåll för att beskriva "oändligheten". så mycket bakterier finns det i en trasa.
När nu människorna väljer att hänga trasan på blandaren, för att den ska torka snabbare eller bara av gammal vana, så vandrar bakterierna in i munstycket och förpestar vattnet.
Det rätta är att antingen hänga den på någon krok eller bara lägga den nånstans.

Skärpning!

Jag ska även skriva om min gamla folkbåt; Martina. Jag var där igår och skruvade loss två fönsterrutor som läcker in. Varje sommar när vi har sovit i båten och det har regnat så har det droppat in vatten i ansiktet på oss. Det var ganska jobbigt att försöka sova då. Så nu försöker jag göra något åt detta genom att täta bättre.

Sluta regna!

Till sist så vill jag berätta om min käre vän, JK (som han vill bli kallad i internetvärlden), som för övrigt är en heders kyffe. Han har skrivit ett nytt bloginlägg idag. Det kan vara värt att läsa det om man är intresserad av lite gammal musik. http://searchingthedesert.blogspot.com/

Trevlig dag!

1 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

LOL JK.

För övrigt håller jag med om trasan på blandaren.

Och ordet du söker är nog hedersknyffel. Ett heders kyffe låter som ett uråldrigt sätt att säga "fint ställe att vara på". Men det var kanske det du ville? Kyffe är ju typ ett slags tillhåll eller nåt liknande.

17:03  

Skicka en kommentar

<< Home