söndag, januari 13, 2008

Postverket

Inatt läste jag ut Charles Bukowskis bok Postverket.

Lördagseftermiddagen började med att vi hämtade Daniels visa-kort på Grand och sen gick vi till Johan och baka pizza såg på "antikrundan", "på spåret" m.fl. högaktuella program för gubbar och tantor. :)
När jag kom hem så la jag mig och läste ut de sista hundra sidorna.

Boken är verkligen extremt lättläst. Det känns som om han talar till en under hela boken. Och för er som inte vet så är Bukowski en gravt alkoholiserad "kvinnoälskare". Boken i sig är självbiografisk och handlar om hans jobb och liv vid postverket.

Idag såg jag filmerna "Atonement" och "Mannen som slutade röka". Efter att jag sett Mannen som slutade röka så blev jag sugen på att läsa boken som filmen är delvis inspirerad av nämligen; "Dante Alighieri - Den gudomliga komedin". Så nu ska jag till biblioteket och låna den imorgon.

Min nyttiga kost håller i sig relativt bra. Det var lite med pizzan som vi bakade hos Johan igår. Tomatpurrén och lite andra grajjor som innehöll skumma saker. Men, va fan. Jag har aldrig påstått att jag är perfekt. Snarare tvärtom.
Imorgon ska jag handla riktigt smör, surdegsbröd från nån lokal mölla, blodapelsiner och lax till frukost...

3 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Vad skall du uppnå med din nyttiga kost? Eller det är bara ett projekt för stunden som allt annat?

22:50  
Blogger shagofax skrev...

Jag ska väl uppnå upplysning, världsfred, sex, kärlek, fylla m.m.

Det kommer säkert gå över nångång. Men vem vet...

Vad ska du uppnå med ditt jobb?

12:06  
Blogger skabbmannen skrev...

Mitt jobb är bara ett projekt för stunden som allt annat. Och för att tjäna lite pengar.

09:19  

Skicka en kommentar

<< Home