torsdag, september 13, 2007

Bananlådor

Varje gång någon ska flytta så hör man snack om att dom behöver bananlådor. Bananlådor är djävulens påfund. Där är ju för fan ett stort jävla hål i mitten på dom! Hur fan ska man kunna använda dem till att bära saker i när där är ett stort jävla hål. Möjligtvis kan man slänga i lite gamla kläder och andra stora grajjor som fångas upp i hålet.
MEN!
Det är ju bananlådor. Och gissa vad det har varit i dem innan du fick tag på dem!? Jo, bananer inlindade i plast. Och för er som inte stått och packat upp en jävla massa bananer ur sånna lådor kan jag berätta att det är nog fan något av det äckligaste som finns. Det blir en jävla massa äcklig vätska och kondens som läcker ut och kladdar ner bananlådan. Och att lägga mina kläder i en sån låda... Låt mig bara säga att jag inte vill bära de kläderna igen.

Och sånna däringa flyttlådor med dubbel wellpapp och grajs kostar ju fanemaj 20kr styck. Det är bra dyrt. Visst dom klarar en jävla massa kilogram. Men vem fan vill bära så mycket?
Jag säger nog som far min i denna frågan. Jag bär hellre lite mindre och går fler gånger. Pappa brukar dock packa grajjor i papperskassar. Och det måste jag säga inte heller funkar så bra. Men det är nog ändå det bästa.

Men visst. För er som tycker om bananlådor så kan jag meddela att det finns en liten rolig hemsida på: http://www.bananlada.com/ Där kan man byta, sälja och köpa bananlådor och riktiga flyttlådor.

...kanske skulle lägga till ett utbytesprogram för papperskassar. :)

6 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Jag har sett folk lägga en tidining i botten på bananlådor för att motverka hålet. Verkar fungera hyfsat bra.

12:55  
Blogger shagofax skrev...

Hyfsat bra är inte tillräckligt. Och dom är fortfarande äckliga...

17:55  
Anonymous Anonym skrev...

Du är söt.

// Madde

17:01  
Anonymous Anonym skrev...

Du är söt.

// Madde

17:01  
Anonymous Anonym skrev...

Du är söt.

// Jacke

10:36  
Anonymous Anonym skrev...

Du är söt.

// Jacke

10:36  

Skicka en kommentar

<< Home