tisdag, januari 08, 2008

Den hemlige kocken

Jag har börjat läsa en ny bok.

Eller jag kanske ska berätta först att jag har slutat läsa en bok i mitten eftersom den var tråkig... "Russells kalkon" hette den. Eller visst var den lite intressant. Men jag orkade inte med allt jävla ordbajsande. Jag är tekniker och det står jag för!

Boken som jag har börjat läsa på nu istället heter "den hemlige kocken". Den handlar om all jävla skit man slänger i sig. Alla jävla E-ämnen, syror, socker och gud vet vad...

Och så har jag varit på stadsbiblioteket och lånat en till bok. Charles Bukowskis "Postverket". Jag såg filmen/dokumentären om honom för några veckor sen. Den var så bra så jag var tvungen att låna boken.


Sen senast har jag annars gjort en hel del i skolan. Firat jul och varit i Italien.

Om Italienresan kan ni läsa på: http://www.resedagboken.se och sök efter martin.hjelmer . Bilder kommer även att komma upp om ett tag på bark.

2 Comments:

Blogger JK skrev...

Nu har jag läst dom fösta hundra sidorna i Russels kalkon. Jag tycker att den är intressant. Speciellt mycket gillar jag att han försöker ge ingenjörer och implementatörer en större historisk betydelse i förhållande till teoretikerna.
Vad jag inte gillar däremot är hans orelevanta exempel han smyger in. Till exempel berättar han vad en lista är och ger en lista på sina fem favoritskivor av Bob Dylan. I ett annat sammanhang skulle jag vara jätteintresserad av vilka skivor Roland Poirier Martinsson gillar. Men i den här boken känns det och flera andra likande exempel meningslösa och malplacerade.

17:00  
Blogger shagofax skrev...

Jag håller helt enkelt med. :)

22:27  

Skicka en kommentar

<< Home