tisdag, februari 19, 2008

Bajs

Nu kommer det pubertala fram i mig och jag tänkte skriva ett inlägg om bajs. Som många av er säkert vet så har jag börjat äta nyttigare efter att jag läste en bok som hette "den hemlige kocken". Boken handlar inte om att man ska banta och äta mindre socker och fett. Utan dn handlar om att man inte ska få i sig en massa E-ämnen och andra konstiga grajjor.

Så nu äter jag bara bra grajjor och mestadels säsongsodlad-mat. Mycket bröd från röstånga mölla blir det men även hemmagjord pizza, moussaka och liknande. Eftersom min flickvän är vegeterian så blir det en hel del vegetarisk mat men hon är inte helt nitisk och jag äter ju inte alltid med henne så det blir en del kött för min del också. Jag köper även oftast KRAV-märkt och ekologiskt odlad mat.

Nu kanske ni undrar var bajset kommer in i det här. Jo, sen jag har börjat med denna diet så har det blivit en riktig fröjd att bajsa. Det luktar inte så illa, konsistensen och färgen käns mer naturlig. Innan så fes jag jättemycket och illa. Nu fiser jag mer sällan men när jag väl fiser så luktar det inte så illa som innan.

3 Comments:

Blogger Max skrev...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

12:52  
Blogger Gwen skrev...

Äter man bra så syns det på bajsen, dagens sanning.

18:20  
Blogger skabbmannen skrev...

Flyter bajset?

Är det inte tråkigt att fisa mer sällan OCH med mindre lukt?

Fisar och doft tyder ju på att tarmarna har att göra. Med din tråkmat kommer de snart att 1) Krypa ur din röv en vacker dag och aldrig mer komma tillbaka. 2) Begå självmord.

15:05  

Skicka en kommentar

<< Home