söndag, maj 06, 2007

Geografi

Förra veckan så spelade jag TP med Björn och Jenny. Jag kom tvåa eller nåt... Detta till trotts att jag suger jättemycket på geografifrågorna... Nåväl.
Det verkar finnas andra som suger än mer på geografi. Mysigt är det i alla fall: http://www.myspace.com/nephunited

Den närmaste helgen har jag tvättat, skrapat, sandpapprat, skruvat, tvingat, tätat, drivit, målat och oljat båt. Det verkar som om det blir sjösättning på lördag nästa helg om allting går som det ska... Vilket det inte brukar göra... :)
Vi har ju i princip bara kvar att bottenmåla henne och trycka in lite oxtalg i torrsprickorna innan vi kan sjösätta.

Jag har också fått svar på en sommarjobbsansökan på VA-verket i simrishamns kommun. Så jag antar att någon kommer att ringa mig ( troligtvis mitt under föreläsningen ) på måndag så vi kan bestämma arbetsintervjutid...
Det hade varit trevligt med ett sommarjobb som i alla fall har lite anknytning till min utbildning. Det vore också trevligt att jobba i Simrishamn så att jag kan bo i båten hela sommaren. :)
Det kommer vara fuktigt och underbart! :)
Det negativa är dock att jag måste avanmäla mig från scoutläger och sånt skit...
Det...

För övrigt har mina tankar varit inne i många banor bland annat vad man hade gjort om man hade varit född för hundra år sen...

1 Comments:

Blogger skabbmannen skrev...

Hade du varit född för hundra år sedan hade du nog inte gjort särskilt mycket mer just nu än legat som aska i en liten burk under jorden någonstans.

09:52  

Skicka en kommentar

<< Home