söndag, juni 24, 2007

Scouting, kanske

Jag har varit borta... Ett scoutläger med 350 deltagare varav ca: 250 var scouter och 100 var ledare...
Vi var ca: 10-17 funktionärer och efter två dagar så insåg jag att det nog var jag som skulle få stå i intedenturen de resterande två dagarna av lägret. Det var inte så kul med tanke på att ingenting i peincip var förberett. Men det gick ändå väldigt smärtfritt. Nästan all mat kom ut förutom potatisen en gång och glutenfri mat en gång... Men annars funkade det bra.

Efter lägret så städade vi, åkte go-cart, byggde bastu och åkte go-cart igen...
Jag tycker nog att det är kul att köra go-cart måste jag säga. Första gången gick det första heatet inte särskilt bra men det andra lite bättre. Andra gången ( då vi endast körde ett heat ) så gick det BÄST! :) Jag är bra...

Sen firade vi midsommar med sprit, kött, potatis, mycket spring, bastubadande och badtunnande.
Efter det så var det en massa andra grajjor som skulle städas upp efter andra människor... Jag hatar människor som inte städar upp efter sig.

När jag väl kom hem så var jag så pass uppe i varv att jag städade halva korridorsköket och när jag kom ut lite senare så var det en annan som städade andra hälften. Sa jag att jag hatar människor som inte städar efter sig?
Dock fick jag gå ut med alla sopor idag. efter det så bakade jag bröd på en påse rågsikt. Det blev relativt gott. Dock lite platt...

Sen har det inte hänt så mycket mera. Jag har ingen aning om vad som hänt i politik eller nånting OCH BRYR MIG INTE HELLER!

Nu är jag ledig en vecka och sen ska jag iväg på scoutläger i knappt en månad. Fast jag börjar tveka lite. Kanske ska skita i lägret och bara vara ledig istället... wohoo!!