måndag, juni 11, 2007

Kitchen Confidential

Jag är ingen storläsare. Jag ser hellre filmen i två-tre timmar än att sitter två-tre dagar med en bok. Jag har nog aldrig varit med om att en bok varit bättre än en film.

När jag går i skolan nuförtiden så har jag aldrig tid till något annat än just studierna. Men när man väl får påsk, sport, vinter eller sommarlov så händer det rätt ofta nuförtiden att jag läser en bok.
Nu har ju snart sommarlovet pågått i två veckor så jag började läsa en bok för några dagar sedan. En bok som jag fått av min broder i julklapp; Kitchen Confidential. Den började med ett riktigt uselt och dåligt kapitel men blev relativt snabbt lite spännande och intressant. Den är dock dåligt skriven och följaktligen dåligt översatt.

Boken i sig handlar om en man som börjat jobba i kök som diskare när han behövde pengar till knark och sen arbetade upp sig... Den handlar om "köksmaffian" där folk slåss, knarkar och snackar otroligt mycket skit.

Menmen, det är ju en bok så vad ska man göra...