söndag, mars 18, 2007

Helgens bravader

Ja, jag har varit och jobbat lite på Martina (båten). Det blåste ganska rejält så vi hann/kunde bara fixa lite på sittruffen där Moberg trampade sönder en lucka. För er som vill läsa mer så kan ni kolla in Martinas hemsida på: http://grenvall.se/~hjelmer/martina/index2.html . OBSERVERA att det är jag som har gjort hemsidan (i dreamweaver) och att jag suger på att göra hemsidor! :)

Igår var tanken att jag skulle på fest hos Linus, men jag pallade inte och gick och la mig tidigt istället.
Detta ledde till att jag gick upp ganska tidigt och bakade bullar. Det har faktiskt blivit en hel del bullbak den senaste tiden. Riktigt gott gott med färska bullar med mycket smör och lite ost på... mmmm....
Jag bakade så pass att det troligtvis räcker hela veckan. :)

För er som är sugna så kommer här ungefär receptet:
Sätt igång ugnen på 225 grader celsius.
3dl havregryn
3dl vetemjöl
1dl solrosfrön
½dl russin
1msk bakpulver
½tsk salt
lite socker... eller honong se nedan...
Rör ihop alla dessa torra ingredienser väl.
3dl yoghurt (eller kesella)
1dl smör
ev. lite honung...
Rör nu ihopa allting till en bra smet och rulla ihop bullar som du lägger på bakplåtspapper.
Ganska exakt 14-15minuter i ugnen.

2 Comments:

Blogger Jackis skrev...

men jag vill se bilderna på båten! uppdatera hemsidan bitte.

11:50  
Blogger skabbmannen skrev...

Ja, kom igen nu. Du är ju bäst i världen! Spänn fittmusklerna!

23:39  

Skicka en kommentar

<< Home