måndag, augusti 14, 2006

Dropp i huvudet och lastbil på spåret

Efter första natten i min träbåt med ett ordentligt ösregn så upptäckte jag var den läckte in uppifrån. Så nu vet jag inte bara var den läcker underifrån utan även överifrån... Får hoppas att skolan inte kommer att ta så mycket tid nu till hösten/våren så att vi hinner göra en hel del reparationer på båten.
Såsom:
* Täta fönsterruterna
* Byta duken på däck
* Täta akterspegelsläckan eller driva om det/spänna skruvarna...
* Byta ut/spänna alla nitarna som håller ihop borden
* Få bort läckaget genom takluckan
* Bygga en "upphissningsbar" motorhållare
* Sy ett kapell
* Bygga dubbelsäng i förpiken
* fixa bommen
Sen så tillkommer ju alla grajjor som tillhör det naturliga underhållet såsom:
* måla om vattenlinje, botten över och under vattenyta
* olja in borden invändigt

på vägen hem från Simrishamn till Lund tog vi tåget via Malmö för att jag skulle hålla Emma sällskap... Precis innan vi skulle kommit in på stationen i Rydsgård så stannade tåget och det tog några minuter innan vi fick reda på att det stod en lastbil mellan bommarna längre fram. Efter ytterligare 20 minuter så kände chaffisen att det var dags att backa tillbaks så att tåget kunde köra fram... Suck.
En bra graj med det är ju att man får frikort från skånetrafiken när man blir mer än 20 minuter försenad.

För övrigt så gick kräftskivan bra och tyvärr så blev det inte så mycket segling.

Nu ska jag äta bröd som blev över från scoutlägret. :)