lördag, augusti 12, 2006

Kräftskiva och båten

I går lyckades jag övertala Ix att ta några öl med mig efter en veckas idogt tjat. Fem öl och två Anders och Måns avsnitt senare gick jag till bussen i ösregnet. Antingen är det för att det är somar eller så berodde det på regnet, men det var ganska lugnt i Lund igår.

Om några timmar ska jag till Ystad och äta kräftor med morsan och släkt. Kan nog bli trevligt väre. Om det inte hade varit för att det regnar och ska regna i fem dygn till ( enligt smhi.se ) . Jag är intresserad av väder. Tänkte faktiskt i ett svagt ögonblick bli meterolog men det blev ingenting med det. Det finns nog inget som sammanbinder svenskarna så mycket som vädret.

Efter kräftskivan ska ju jag och Emma till båten men det blir troligtvis ingen segling eller nåt sånt. Det är för kasst väder ju. Dock ska jag försöka laga länspumpen. Byta sladd så att det inte blir kortslutning direkt när man startar. Det tar nog inte så lång tid... Så jag bör vara hemma igen på måndag eller tisdag. Vi får se.
Nu ska jag iaf försöka packa. Ska man ta med flugsmällen eller inte?

1 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Det är nog bäst att du tar med flugsmällen. Annars vet man inte vad som händer.

13:27  

Skicka en kommentar

<< Home