fredag, augusti 11, 2006

Händelserika dagar

Tja, idag är det visst fredag. En festens dag enligt många traditioner. Men tror ni att jag kommer att få festa något? Nej, för alla mina kompisar sitter och pluggar till omtentor. Man kan ju undra varför jag har så dumma kompisar som inte klarar av sina tentor vid första tillfället... Kanske är jag själv lika dum.

I går var jag ute och sprang. De har byggt en ny basketplan, handbollsplan, skateplan och landhockeyplan på fågelskolan som ligger här i närheten. De har då också anlagt lite sådan röd "gummiasfalt". Sådan som är mjuk och bra för knä och leder när man springer. Så jag sprang där runt 22-tiden runt och runt och runt...
Nu kompenserar jag det hela genom att äta upp kladdekagan som jag bakade igår. Och idag regnar och åskar det ju. Så idag kan jag inte springa eller motionera.

I helgen ska jag gå på kräftskiva hos mamma och försöka komma ut och segla lite med Emma. Fast vädret verkar inte vara på min sida.

Förresten är det ju Emmabodafestivalen nu. år 1999 var jag där för första gången som 14-is... Jag tyckte att det var väldigt kul och blev fast. Sen åkte jag dit varje år till och med förra året 2005. Då upptäckte jag att det bara var en massa fulla fjortisar överallt som hittade på en massa dumheter. Nä, det har inte blivit några festivaler alls för mig i år. Ingen riktig fylla någonstanns...


I never get what I want twice...

2 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Så jag räknas inte som fest?

13:30  
Blogger shagofax skrev...

Klart du räknas... Men om du kollar på tiden då jag skrev meddelandet och sen kollar på tiden då vi bestämde våran tangakalsongmysfest så förstår du nog...

13:32  

Skicka en kommentar

<< Home